Sidor

söndag 1 mars 2015

att flytta eller inte flytta

Jag har gått och lurat ett tag på att byta bloggportal eller på annat sätt flytta den här bloggen. Mestadels beror det på att jag vill få plats med lite större bilder och att jag vill lägga in bilder direkt från flickr, vilket gör dem mycket skarpare och rent allmänt i bättre kvalitet. I dagsläget kan jag tyvärr inte göra detta då det inte finns någon passande storlek på bilderna i flickr. Jag måste alltså antingen ändra bloggdesignen här, vilket får mina gamla inlägg att se helt jättefula ut (har testat) eller flytta bloggen till ett nytt ställe och börja om där. Jag har redan en blogg färdig på blogg.se som ligger och väntar och troligtvis kommer jag att flytta dit senare i veckan. Det som håller mig kvar är nostalgi samt allmän velighet då jag trots allt gillar min bloggdesign nu. Tusan så svårt! Om jag flyttar kommer det i alla fall antagligen att bli så att den här bloggen ligger kvar i sitt nuvarande skick och så kan jag länka till gamla inlägg när jag känner för det. Vad tror ni? Här kan ni se ett första test-inlägg på den nya bloggen, om det nu blir så att den blir kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar